Google

Translate blog

söndag 10 oktober 2010

Medicinhysteri och lockande budskap

Reklam och lockelser handlar ofta om en må bra livsfilosofi. Förr sålde ambulerande försäljare livselixir och blandningar av allehanda mixturer som skulle bota allt från håravfall till vilken sjukdom som helst. Ja det fanns även kärleksmixtur som skulle lockas i den som älskades för att känslorna från denne skulle vakna.

Vi har liknande lockelser i dag från apotek, hälsokostbutiker av skilda slag och inte minst från mer eller mindre skumma internetbutiker.

Allt kan även nu botas, mer eller mindre, och genom att ta en viss mixtur ska välmåendet öka. Vitaminer och mineraler ses som något människan inte förstår sig på att blanda själv, genom en välbalanserad kost, utan ska på piller och mixturväg ätas till dyra priser.

Kärleksmixturer finns kanske inte så mycket längre utan istället viagra till försäljning av all slags skumma försäljare. Riktat till män så de får bättre sexlust, för kvinnor vet jag inte om motsvarande medel finns. Men säkert kommer något liknande förr eller senare även för det andra könet.

Människan är sig lik det är bara pillrens och mixturernas sammansättning som förändras genom tiden. Förhoppningarna och tron på att andra vet bättre hur man mår, bara fortsätter och marknadsföringen blir allt aggressivare om kundernas kapital.