Google

Translate blog

söndag 3 juli 2011

I alliansens Sverige ska sjuka och arbetslösa ses som parasiter.

Har du ett arbete? Är du frisk? Då är du eliten i dagens Sverige.

Du räknas som en av de som är värda att leva i landet. Du ska få det bättre och bättre, mer att konsumera för och trivas med ditt liv.

Har du inte detta är ditt människovärde noll. Du ska få det sämre år för år ekonomiskt och segregeras till sämre och sämre levnadsförhållanden.

Du ska inte lämnas ifred utan kontrolleras om du ev. har en mikroskopisk arbetsförmåga så du kan uteslutas från sjukersättning och därmed bli än mer kontrollerad.

Att det sedan bara leder till försörjningsstöd när du väl levt upp dina ev. sparade tillgångar, sålt bil och kanske villa och din partner gjort av med sina pengar för att försörja dig, har ingen betydelse.

Du är parias. Icke önskvärd. 

2 kommentarer:

Lippe sa...

Precis så är det!! Jag kämpar dagligen med att försöka komma på hur jag ska få folk att fatta att ättestupan finns och lever!
Att det spelar ingen roll vem du är, du kan hamna där jag är iaf. Om man blir sjuk eller skadad över lång tid så räcker inte sjukförsäkringen till. Folk tror att de som blir utförsäkrade och nollade är de som aldrig haft ett jobb! Jag har jobbat hela mitt liv tills det inte gick längre och jag lever iaf på socialbidrag! (jag kallar det för vad det är)
Om folk kunde fatta....

Rolf sa...

Helt överens. Och där kommer vi in. Vi får aldrig ge upp med att skriva kommentarer där detta diskuteras. Skriva insändare, bloggar mm. Om vi tiger och media tiger vilket de ofta gör när nyhetsvärdet ses som mindre intressant för att sälja då blir det problem. Vi får inte ge upp bara vi som är inne i systemet kan kämpa mot det. De flesta vet mycket lite om sjukreformen och även om fas 3.
Hoppas du (vi) får det bättre Lippe. Vi är oskyldiga offer för en skamlös regim där empati och solidaritet lyser med sin frånvaro.