Google

Translate blog

onsdag 8 januari 2014

En bit av alliansens dolda agenda är upptäckt. Avregleringen bör även uppmärksammas i sammanhanget. Målet med denna är inte vad vi tror.



Jag har länge påstått att alliansen har en dold agenda. Nu har en bit av denna avtäckts. Övriga jag i bloggen tagit fram är sådana man kan läsa mellan raderna. Denna om lönesänkningspolitiken har jag även tagit upp tidigare som en dold agenda. Nu är den öppet avslöjad.

Tyvärr får jag rätt  med mina analyser.

Citat: Regeringen vill pressa ned de lägsta lönerna.
Det avslöjar de själva i ett internt dokument som Expressen tagit del av - trots att de alltid förnekat att det finns ett sådant syfte. --- Anders Borg vill inte kommentera uppgifterna, utan hänvisar till sin pressekreterare.

- Reservationslönen är en nationalekonomisk term som här betyder att fler är nu beredda att jobba vid en given lön. Det beror på att regeringen har gjort det mer lönsamt att arbeta, säger Markus Sjöqvist. Slut citat.

För att fler ska arbeta för så låg lön som möjligt har dessa uslingar sänkt a-kassan och låter den fortsatt urholkas för att ge fler tvånget av att arbeta för så låg lön som möjligt. Likt USA kan det bli så att fler o fler arbetar med flera yrken, får längre arbetstider och likväl lever i misär.

Kasta ut dårarna i riksdagshuset innan vi får ett låglöneland! Men visst fanns och finns mer i en dold agenda. Alliansen säger en sak - men menar något annat.

Nu till en annan nyhet, avregleringen av tågtrafiken får nu SJ att säga upp personal för att tjäna pengar. Det är nu helt fritt att etablera sig som tågföretag i vårt gamla SJ -land.

Citat: SJ har på senare tid förlorat flera viktiga upphandlingar. För bara två veckor sedan lyckades Veolia ta över Öresundstågtrafiken framför näsan på SJ. Det statliga bolagets bud var betydligt dyrare än både Veolias och Arrivas.

– Vi gick in med ett bud utifrån de förutsättningar vi såg. Vi går nu vidare där vi ser möjlighet att driva upphandlad trafik.

Vi arbetar utifrån en strategiplan för att bli konkurrenskraftiga i de upphandlingar som kommer, säger Crister Fritzson till Sydsvenskan Slut citat.

Kvalitet som att hålla tågen igång kommer i andra hand, det har vi sett länge nu. Enbart lönsamhetskrav finns att så många som möjligt ska ha möjlighet att tjäna pengar på tågtrafiken.  Detta kan ske med inbesparing av personal, höga biljettpriser och billiga tågset. Lok som inte klarar svenskt klimat m.m.

Senaste varning för hur avregleringen visat sig är beskrivit i följande artikel i Aftonbladet

Vad det är för mening för svenska resenärer står skrivit i alliansens hemliga agenda. Tips att fri konkurrens pressar lönekostnaderna och får fler likt ovan att arbeta med vad som helst till en mycket låg lön.

Låter idiotiskt, men detta är enda möjligheten för att avregleringen av en fungerande tågmarknad kom.