Google

Translate blog

måndag 16 juni 2014

Befria svenska folket och våra ungdomar från telefonförsäljare.


Citat: – När du just har fått en rejäl utskällning av en kund skulle du behöva 15 sekunder för att vädra ut samtalet ur skallen, säger Per. Det får du inte. Den automatiska uppringaren, dialern, ringer upp en ny kund direkt.

Hela tiden visas alla säljares prestationer på vars och ens datorskärm.

– När det går dåligt kan hela kontoret se att du har kammat noll, säger Per. Slut citat.

Läs gärna hela artikeln citatet kommer från, det är skrämmande läsning. Lik väl låter arbetsförmedlingen företag av detta slag ha sina rekryteringsträffar på arbetsförmedlingar över hela Sverige. Jag ställer öppet frågan till arbetsförmedlingarnas chefer om de själva skulle vilja jobba på dessa telefonsäljarföretag eller om de skulle låta sina barn arbeta för dessa?

Jag vågar påstå att de inte skulle göra det, utan istället ta till alla resurser arbetsförmedlingen har för att ordna vettigt arbete för sina barn.

Ingen önskar bli uppringd av telefonsäljare om man inte godkänt detta och förstått att man godkänt detta.

Jag får själv aldrig samtal från telefonförsäljare. Men det tog tid att stoppa.

Man måste ta reda på vilket företag de ringer från, ringa deras chef och våga vara bestämd med att de ska spärra ens nummer, om inte ställer man till problem för deras försäljare genom att vara otrevlig säger man - och gör även så. Man måste även kontakta den firma på vars uppdrag de ringer.

Det kan vara svårt att hitta vilket callcenter de ringer från men om inte försäljare uppger det kan man spåra telefonnummer på nätet det finns hemsidor där man får hjälp. Tips till en hemsida här.


Ingen ska behöva ta arbete där man får utskällning för att man tvingats göra ett arbete man egentligen inte önskar men tvingats till för att ens få ett arbete. Stoppa omedelbart dessa kufar som äger dessa företag.

De tjänar pengar på ungdomars tro på en framtid vilket kan resultera i självmord m.m. då de misshandlas psykiskt av de som de ringer upp och hånas av företaget de ringer för eller rättare callcentret.

Läs artikeln det ovanstående citatet kommer från, det är skrämmande läsning och då kommer det ändå från ett av de bästa callcentren.