Google

Translate blog

fredag 5 september 2014

Åldersdiskriminering blev följden i ett samhälle som hyllar ungdom och skönhet.


Ett samhälle där livserfarenhet ses som negativt till skillnad mot alla mänsklig historia tidigare blir nyfikenhet och ungdom och förändringsvilja ledstjärnan.

Allt uppkommet genom marknadsekonomin där lönsamhet ska öka år för år och det genom löner, rationaliseringar och förhoppningar på aktiemarknaden.

Ungdomar är lättare att påverka till att köpa och därför är även satsningen på dessa något som går i första hand.

Se bara på reklamen idag. Köp ny mobiltelefon och nytt abonnemang till denna det är något som är den allra vanligaste reklamen i tevereklam och den lönar sig.

Från att ha haft bra och fungerande mobiltelefoner i slutet av 1990-talet där en ringsignal hördes tydligt, ljudvolymen var bra och storleken på mobilen minskade har idag helt andra stora, klumpiga mobiler kommit ut på marknaden.

Mobiler som har usel ljudvolym, krånglar oavbrutet och som används i första hand till att långsamt koppla upp sig mot nätet. Utöver detta en svårnavigerad skärm som få klarar av.

Få äldre köper och kan klara av detta elände. De som skaffar en s.k. smartphone gör det ofta för att visa sig följa modet. För mode är det - inte praktiskt.

Det blev en liten utvikning men det behöver sägas och ingen mig veterligen har gjort detta. Nu diskriminering.


Citat: Anmälningar om åldersdiskriminering som kommit in till Diskrimineringsombudsmannen, DO, har ökat kraftigt i år. Mellan januari och maj kom det in 187 anmälningar vilket är nästan lika många som under hela 2013, då man fick in 194 anmälningar, skriver Dagens Arena. Slut citat.

Inget har förändrats de senaste tjugo åren. Diskrimineringen fortsätter och anledningen är ålderfixering neråt i samhället, då ungdom betyder konsumtion, snabb förändringsvilja och lönsamhet.