Förr var det i böckernas värld drömmare och nyfikna slappnade av för att orka med en tråkig tillvaro.
I dag är det film eller dator och tevespel som i mångt och mycket tagit denna plats för fler och fler.
Spel online, tillsammans eller själv, bygger upp en ny identitet i en kanske medeltida värld, ex på en sådan är Damona, men det finns många fler.
Film, här kan den introverte drömma sig bort i sin ensamhet, liksom förr bokläsaren gjorde och gör ännu.
Onlinespel enligt ovan är dock bäst för den som önskar vara någon annan än den är och få möjlighet att bli det i en ny värld.
Drömmaren har här all möjlighet att tillsammans med andra umgås, uppleva äventyr och få det denne inte kan få eller fick få i verklighetens ibland orättvisa fördelningsmässiga värld.
Vi lever i spelets och spelandet tidsålder.
Spelåldern vore kanske ett lämpligt namn på vår tid. Efter moderniteten och postmodernismen har vi fått spelvärlden.
Låter bra tycker jag och nog kan många unga hålla med om det.