Google

Translate blog

tisdag 17 juni 2014

Konsumentverket på samma sida som svenska folket, stoppa telefonförsäljarna.


Citat: Regeringen utreder skärpta regler för försäljning via telefon, vilket Konsumentverket kräver. 
15 000 jobb försvinner om de genomförs, hävdar branschen.

---- Missnöjet med telefonförsäljning är utbrett, och Konsumentverket ser försäljning via telefon som Sveriges kanske främsta konsumentproblem. Slut citat.

Vi kan bara hoppas att dessa jobb och förödmjukande uppgifter för våra ungdomar försvinner och de skrupelfria företag som äger dessa callcenter lägger ner skiten. Ingen önskar dessa företag mer än ägarna. Men likt idiotin och företagsidén med anordnare av fas 3 och utskickarföretagen av falska fakturor är allt ovanstående skit som inte ger den anställde någon mening och ändå mindre mening för de som drabbas av skiten.

Så stoppa eländet och få ett sundare arbetsliv och sundare företag.

Det är inga 15 000 jobb som försvinner utan 15 000 personer som slipper ur klorna på lycksökare.

Sluta även handla hos de företag som använder dessa callcenter som marknadsföring. Säkert finns mycket halvkriminell verksamhet från dessa företag som använder och ger uppdrag till callcentren.

Många av dessa företag har mängder av anmälningar på sig. Försäljning av nyckelbrickor ex, en bricka kostar 50 kr hos polisen som engångskostnad, medan vissa halvkriminella företag säljer denna för 49 kr i månaden och den som köper denna tjänst prenumererar på detta i 24 månader och även efter denna tid ofta inte klarar av att bli av med prenumerationen som bara fortsätter...