Idag
finns många marknadsundersökningsföretag på nätet.
När man som medlem på dessa deltar i deras marknadsundersökningar får man poäng
som man kan ta ut som presentkort, vara eller kontanter, beroende på vilket
företag det gäller.
På
SCB,
vilkas undersökning ofta sker per telefon eller papper, får den deltagande - ingenting.
De har visserligen en möjlighet att som medlem hos
dem även delta i kortare undersökningar på nätet, men här kan man enbart få en
andel av en obligation och undersökningar där man ev. kan vinna något ger
oftast ingenting.
Nej,
vill SCB ha fler som medverkar måste de ge något i utbyte.
Så gör de flesta - om inte alla andra
marknadsundersökningsföretag - och att då som ett av de äldsta - statistiska
centralbyrån - ställa sig utanför detta fungerar inte idag.
Tips:
låt medverkande få ett presentkort på ex 50 kr vid deltagande och ni får fler
medverkande.
Inga kommentarer:
Skicka en kommentar