Jag har länge påstått att alliansen har en dold
agenda. Nu har en bit av denna avtäckts. Övriga jag i bloggen tagit fram är
sådana man kan läsa mellan raderna. Denna om lönesänkningspolitiken har jag
även tagit upp tidigare som en dold agenda. Nu är den öppet avslöjad.
Tyvärr får jag rätt med mina analyser.
Citat: Regeringen vill pressa ned de lägsta lönerna.
Det avslöjar de själva i ett internt dokument som Expressen tagit del av - trots att de alltid förnekat att det finns ett sådant syfte. --- Anders Borg vill inte kommentera uppgifterna, utan hänvisar till sin pressekreterare.
Det avslöjar de själva i ett internt dokument som Expressen tagit del av - trots att de alltid förnekat att det finns ett sådant syfte. --- Anders Borg vill inte kommentera uppgifterna, utan hänvisar till sin pressekreterare.
- Reservationslönen är en nationalekonomisk term som här betyder att fler är nu beredda att jobba vid en given lön. Det beror på att regeringen har gjort det mer lönsamt att arbeta, säger Markus Sjöqvist. Slut citat.
För att fler
ska arbeta för så låg lön som möjligt har dessa uslingar sänkt a-kassan och
låter den fortsatt urholkas för att ge fler tvånget av att arbeta för så låg
lön som möjligt. Likt USA kan det bli så att fler o fler arbetar med flera
yrken, får längre arbetstider och likväl lever i misär.
Kasta ut dårarna i riksdagshuset innan vi får ett
låglöneland! Men visst fanns och finns mer i en dold agenda. Alliansen säger en
sak - men menar något annat.
Nu till en annan nyhet, avregleringen av tågtrafiken
får nu SJ att säga upp personal för att tjäna pengar. Det är nu helt fritt att
etablera sig som tågföretag i vårt gamla SJ -land.
Citat: SJ har på senare tid förlorat flera viktiga
upphandlingar. För bara två veckor sedan lyckades Veolia ta över
Öresundstågtrafiken framför näsan på SJ. Det statliga bolagets bud var
betydligt dyrare än både Veolias och Arrivas.
– Vi gick in med ett bud utifrån de förutsättningar vi såg. Vi går nu vidare där vi ser möjlighet att driva upphandlad trafik.
Vi arbetar utifrån en strategiplan för att bli konkurrenskraftiga
i de upphandlingar som kommer, säger Crister Fritzson till Sydsvenskan Slut
citat.
Kvalitet som att hålla tågen igång kommer i andra
hand, det har vi sett länge nu. Enbart lönsamhetskrav finns att så många som
möjligt ska ha möjlighet att tjäna pengar på tågtrafiken. Detta kan ske med inbesparing av personal,
höga biljettpriser och billiga tågset. Lok som inte klarar svenskt klimat m.m.
Senaste varning för hur avregleringen visat sig är beskrivit i följande artikel i Aftonbladet.
Vad det är för mening för svenska resenärer står
skrivit i alliansens hemliga agenda. Tips att fri konkurrens pressar
lönekostnaderna och får fler likt ovan att arbeta med vad som helst till en
mycket låg lön.
Låter idiotiskt, men detta är enda möjligheten för
att avregleringen av en fungerande tågmarknad kom.