Att förespråka att det ska löna sig att arbeta och sänka skatten för enbart de som har turen att ha ett arbete är direkt förödmjukande mot arbetslösa. Att sedan utöver det sänka ersättningen för arbetslösa är direkt en segregering och utanförskapande åtgärd.
http://www.etc.se/artikel/18386/arbetsloeshet-inte-medborgarens-fel
Att förespråka att arbete ska löna sig som anledning till ovanstående är direkt människofientligt då det inte finns möjlighet för alla att få jobb. Rätten till jobb finns inte. Bara till praktik. Det enda som finns är möjligheten att söka jobb, vilket inte är samma sak som att få ett jobb. Många söker inte hundratals utan tusentals jobb och får nej hela tiden,
i många fall på grund av ålder, i andra fall för att personens namn dyker upp varje gång ett arbete annonseras ut och då slentrianmässigt sorteras bort, då arbetsgivarna tror att det är fel på denne som aldrig får jobb någonstans.
Synkretismen en religionssyn där man blandade
in lite av varje för att den vägen skapa något nytt. Precis som New age rörelserna gör i dag . Inget är heligt allt kan förändras så det passar envar. Synkretismen var kanske inte riktigt så radikal som new age är men likheter kan skönjas.
Terserus var en av Sveriges mest kända inom rörelsen som efter filogisk bibelkritik på universitetet i Uppsala ansågs obekväm och förflyttades för att inta biskopsstolen i Åbo 1659.
Här verkade synkretismhataren Svenonius sedan länge och kampen mellan dessa män tog nu sin början.
Det blev bråk, både skriftliga och personliga, mellan dessa oförenliga viljor som slutade med Terserus avsked, efter det att regeringen, dit ärendet gått, tog in ett gäng teologer som förfasade sig över synkretismens virrläror.
Men efter några år var Terserus i tjänst igen, dock inte som biskop utan bara som en ordinär kyrkoherde i Stockholm. Men skam den som ger sig, efter ytterligare några år var han biskop igen och nu i Linköping.
Han lämnade aldrig helt sina ståndpunkter att finna en gemenskap mellan religionerna och påtalade detta så snart tillfälle gavs. Men någon strid av tidigare slag uppkom aldrig mer så han avslutade sina dagar i frid även om kampen mot synkretismen ingalunda avstannat i samhället i övrigt utan kampen mot irrlärorna var i full gång. Men Terserus lämnades i någorlunda fred i sin biskopsstol medan hans likar efterhand tystnade en efter en efter hotelser om kättarprocesser.
http://www.etc.se/artikel/18386/arbetsloeshet-inte-medborgarens-fel
Att förespråka att arbete ska löna sig som anledning till ovanstående är direkt människofientligt då det inte finns möjlighet för alla att få jobb. Rätten till jobb finns inte. Bara till praktik. Det enda som finns är möjligheten att söka jobb, vilket inte är samma sak som att få ett jobb. Många söker inte hundratals utan tusentals jobb och får nej hela tiden,
i många fall på grund av ålder, i andra fall för att personens namn dyker upp varje gång ett arbete annonseras ut och då slentrianmässigt sorteras bort, då arbetsgivarna tror att det är fel på denne som aldrig får jobb någonstans.
Synkretismen en religionssyn där man blandade
in lite av varje för att den vägen skapa något nytt. Precis som New age rörelserna gör i dag . Inget är heligt allt kan förändras så det passar envar. Synkretismen var kanske inte riktigt så radikal som new age är men likheter kan skönjas.
Terserus var en av Sveriges mest kända inom rörelsen som efter filogisk bibelkritik på universitetet i Uppsala ansågs obekväm och förflyttades för att inta biskopsstolen i Åbo 1659.
Här verkade synkretismhataren Svenonius sedan länge och kampen mellan dessa män tog nu sin början.
Det blev bråk, både skriftliga och personliga, mellan dessa oförenliga viljor som slutade med Terserus avsked, efter det att regeringen, dit ärendet gått, tog in ett gäng teologer som förfasade sig över synkretismens virrläror.
Men efter några år var Terserus i tjänst igen, dock inte som biskop utan bara som en ordinär kyrkoherde i Stockholm. Men skam den som ger sig, efter ytterligare några år var han biskop igen och nu i Linköping.
Han lämnade aldrig helt sina ståndpunkter att finna en gemenskap mellan religionerna och påtalade detta så snart tillfälle gavs. Men någon strid av tidigare slag uppkom aldrig mer så han avslutade sina dagar i frid även om kampen mot synkretismen ingalunda avstannat i samhället i övrigt utan kampen mot irrlärorna var i full gång. Men Terserus lämnades i någorlunda fred i sin biskopsstol medan hans likar efterhand tystnade en efter en efter hotelser om kättarprocesser.